- عکاس سرا
- مرکز مقالات
- چگونه عکسهای تبلیغاتی جذاب بگیریم
چگونه عکسهای تبلیغاتی جذاب بگیریم
خلاصه
1404/03/19
گرفتن عکسهای تبلیغاتی جذاب یک هنر و علم است که نیازمند توجه به جزئیات و درک مخاطب هدف است. در اینجا یک راهنمای جامع برای گرفتن عکسهای تبلیغاتی جذاب ارائه میدهم: **1. برنامه
گرفتن عکسهای تبلیغاتی جذاب یک هنر و علم است که نیازمند توجه به جزئیات و درک مخاطب هدف است. در اینجا یک راهنمای جامع برای گرفتن عکسهای تبلیغاتی جذاب ارائه میدهم:
**1. برنامهریزی و استراتژی:**
* **هدف را مشخص کنید:**
* هدف از این عکس چیست؟ (آگاهی از برند، فروش محصول، معرفی خدمات و غیره)
* مخاطب هدف شما کیست؟ (سن، جنسیت، علایق، نیازها و غیره)
* چه پیامی را میخواهید منتقل کنید؟ (اعتماد، هیجان، راحتی، لوکس بودن و غیره)
* **تحقیق کنید:**
* رقبای خود را بررسی کنید و ببینید چه نوع عکسهایی استفاده میکنند.
* ترندهای روز عکاسی تبلیغاتی را دنبال کنید.
* از منابع الهامبخش مانند پینترست و مجلات تبلیغاتی ایده بگیرید.
* **ایدهپردازی کنید:**
* لیستی از ایدههای مختلف برای عکسهای خود تهیه کنید.
* از تکنیکهای طوفان فکری استفاده کنید.
* سعی کنید ایدههای نوآورانه و خلاقانه ارائه دهید.
* **برنامهریزی کنید:**
* یک لیست از تمام تجهیزات مورد نیاز تهیه کنید (دوربین، لنز، نور، پسزمینه، لوازم جانبی و غیره).
* لوکیشن مناسب را انتخاب کنید.
* مدلها یا بازیگران مناسب را انتخاب کنید.
* یک برنامه زمانی دقیق برای عکاسی تنظیم کنید.
**2. تجهیزات و تکنیکها:**
* **دوربین و لنز:**
* از یک دوربین با کیفیت بالا استفاده کنید.
* لنز مناسب برای نوع عکاسی خود را انتخاب کنید (لنز واید برای مناظر، لنز تلهفوتو برای پرتره و غیره).
* به دیافراگم، سرعت شاتر و ISO توجه کنید تا نوردهی مناسبی داشته باشید.
* **نورپردازی:**
* نورپردازی مناسب، کلید یک عکس تبلیغاتی جذاب است.
* از نور طبیعی به بهترین شکل استفاده کنید.
* از نور مصنوعی (فلاش، سافتباکس، رفلکتور و غیره) برای کنترل نور و ایجاد جلوههای ویژه استفاده کنید.
* به سایهها و هایلایتها توجه کنید.
* **ترکیببندی:**
* از قانون یکسوم برای ایجاد تعادل در تصویر استفاده کنید.
* به خطوط و اشکال در تصویر توجه کنید.
* از فضای منفی (فضای خالی اطراف سوژه) برای جلب توجه به سوژه استفاده کنید.
* از عمق میدان برای ایجاد حس بعد در تصویر استفاده کنید.
* **رنگ:**
* از رنگها برای ایجاد حس و حال مورد نظر خود استفاده کنید.
* به ترکیب رنگها و کنتراست توجه کنید.
* از رنگهای برند خود در عکس استفاده کنید.
* **فوکوس:**
* فوکوس دقیق و واضح روی سوژه اصلی بسیار مهم است.
* از تکنیکهای فوکوس دستی و اتوماتیک به درستی استفاده کنید.
**3. عناصر بصری:**
* **محصول:**
* محصول را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارید
**1. برنامهریزی و استراتژی:**
* **هدف را مشخص کنید:**
* هدف از این عکس چیست؟ (آگاهی از برند، فروش محصول، معرفی خدمات و غیره)
* مخاطب هدف شما کیست؟ (سن، جنسیت، علایق، نیازها و غیره)
* چه پیامی را میخواهید منتقل کنید؟ (اعتماد، هیجان، راحتی، لوکس بودن و غیره)
* **تحقیق کنید:**
* رقبای خود را بررسی کنید و ببینید چه نوع عکسهایی استفاده میکنند.
* ترندهای روز عکاسی تبلیغاتی را دنبال کنید.
* از منابع الهامبخش مانند پینترست و مجلات تبلیغاتی ایده بگیرید.
* **ایدهپردازی کنید:**
* لیستی از ایدههای مختلف برای عکسهای خود تهیه کنید.
* از تکنیکهای طوفان فکری استفاده کنید.
* سعی کنید ایدههای نوآورانه و خلاقانه ارائه دهید.
* **برنامهریزی کنید:**
* یک لیست از تمام تجهیزات مورد نیاز تهیه کنید (دوربین، لنز، نور، پسزمینه، لوازم جانبی و غیره).
* لوکیشن مناسب را انتخاب کنید.
* مدلها یا بازیگران مناسب را انتخاب کنید.
* یک برنامه زمانی دقیق برای عکاسی تنظیم کنید.
**2. تجهیزات و تکنیکها:**
* **دوربین و لنز:**
* از یک دوربین با کیفیت بالا استفاده کنید.
* لنز مناسب برای نوع عکاسی خود را انتخاب کنید (لنز واید برای مناظر، لنز تلهفوتو برای پرتره و غیره).
* به دیافراگم، سرعت شاتر و ISO توجه کنید تا نوردهی مناسبی داشته باشید.
* **نورپردازی:**
* نورپردازی مناسب، کلید یک عکس تبلیغاتی جذاب است.
* از نور طبیعی به بهترین شکل استفاده کنید.
* از نور مصنوعی (فلاش، سافتباکس، رفلکتور و غیره) برای کنترل نور و ایجاد جلوههای ویژه استفاده کنید.
* به سایهها و هایلایتها توجه کنید.
* **ترکیببندی:**
* از قانون یکسوم برای ایجاد تعادل در تصویر استفاده کنید.
* به خطوط و اشکال در تصویر توجه کنید.
* از فضای منفی (فضای خالی اطراف سوژه) برای جلب توجه به سوژه استفاده کنید.
* از عمق میدان برای ایجاد حس بعد در تصویر استفاده کنید.
* **رنگ:**
* از رنگها برای ایجاد حس و حال مورد نظر خود استفاده کنید.
* به ترکیب رنگها و کنتراست توجه کنید.
* از رنگهای برند خود در عکس استفاده کنید.
* **فوکوس:**
* فوکوس دقیق و واضح روی سوژه اصلی بسیار مهم است.
* از تکنیکهای فوکوس دستی و اتوماتیک به درستی استفاده کنید.
**3. عناصر بصری:**
* **محصول:**
* محصول را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارید
بهترین مشاغل مرتبط با عکاسی و فیلمبرداری به ترتیب ستاره در سایت عکاس سرا
اگر شما هم به کار مشاغل مرتبط با عکاسی،فیلمبرداری،آتلیه،اجاره تجهیزات فیلمبرداری و غیره مشغول هستید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «عکاس سرا» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن مشاغل مرتبط با عکاسی و فیملبرداری به ترتیب ستاره در سایت عکاس سرا
سایر مطالب آموزشی سایت عکاس سرا :
- چه تفاوتی بین لنز فیکس و زوم وجود دارد
- آیا استفاده از فلاش در عکاسی پرتره مفید است
- چگونه دوربین را برای نور کم تنظیم کنیم
- عکاسی در فضای باز با چه چالشهایی مواجه است
- در ساخت فیلم مستند چه مراحلی باید طی شود
- نحوه عکاسی از محصولات برای فروش اینترنتی چگونه است
- چگونه عکسهایی با بکگراند محو بگیریم
- برای فیلمبرداری مجالس به چه تجهیزاتی نیاز داریم
- چگونه نورپردازی در استودیو را تنظیم کنیم
- بهترین لنز برای عکاسی پرتره کدام است
- تفاوت عکاسی تبلیغاتی با صنعتی چیست